Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Gmont Cable Brno
Rampáčková, Monika ; Suchánek,, Petr (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce) ; Brzoň, Roman (vedoucí práce)
Náplňou bakalárskej práce bolo vypracovanie nadväzujúcich stupňov projektovej dokumentácie k štúdii novostavby objektu Gmont cable v Brne, ktorú som navrhla v predmete AG 032. Navrhovaný objekt sa nachádza v mestskej časti Brno - Černovice. V okolí sa nachádzajú rôzne typy služieb najmä priemyslové závody. Zástavba je prevažne jednopodlažná alebo dvojpodlažná. Novo vybudovaný závod firmy Gmont s.r.o. bude jednopodlažný, zameraný na výrobu káblov a montáž káblových zväzkov, káblov a vodičov. V objekte je administratívna časť, zabezpečujúca organizáciu spoločnosti. Hlavnou myšlienkou bolo objekt vhodne začleniť do okolitého prostredia použitím minimalistického štýlu. Kompozične sa hmota skladá z 3 objemov, ktoré dohromady tvoria výsledný tvar budovy a zároveň diagonálne nadväzujú na priľahlé komunikácie. Do stredu stavby je vložené átrium. Dôležitým prvkom, ktorý dal stavbe charakteristický výraz bolo použitie bez údržbovej fasády. Priame svetlo prichádzajúce do budovy je rozptýlené pomocou perforovaného plechu, čím vytvára zaujímavú hru svetla a tienu v interiéroch. V hlavnej výrobe je svetlo prinášané do objektu pomocou pilových svetlíkov, orientovaných na sever. Stavebne technická stránka je riešená montovaným železobetónovým prefabrikovaným konštrukčným skeletovým systémom a prevláda suchý proces výstavby.
Nová Jižní čtvrť a její propojení s řekou Svratkou
Musilová, Michaela ; Hybská, Bohumila (oponent) ; Sedláček, Michal (vedoucí práce)
Architektonická studie se zabývá návrhem bytového domu nové jižní čtvrti v Brně – území jižně od současného hlavního nádraží. Obrovským potenciálem tohoto území je možnost bydlení přímo u řeky Svratky a zároveň nedaleko historického centra města. Takové místo v Brně jinde nenajdeme. Projekt navazuje na plánovanou výstavbu nového hlavního nádraží. S tím souvisí komplexně řešená dopravní infrastruktura. Nová čtvrť je napojena na brněnský bulvár a také plánovaný „highline“ park na historickém viaduktu. Doposud toto území nebylo zastavěno, i když se jedná o velice atraktivní část města. Hlavním důvodem je rozsáhlé záplavové území, které se zde nachází. Nyní město připravuje nový územní plán, kde jsou navržena mnohačetná protipovodňová opatření. V rámci diplomové práce je řešen jeden z obytných bloků čtvrti, který se nachází přímo na nábřeží řeky Svratky. Podrobněji je navržen objekt nárožního bytového domu. Ten je situován přímo u náměstí. Objekt má celkem 8 podlaží – 2 podzemní a 6 nadzemních. V podzemní části jsou umístěny garáže. V prvním nadzemním podlaží se nachází vstupní prostor pro obyvatele, technické zázemí a několik home-office jednotek. Část podlaží je pronajímatelná – nárožní prostor pro kavárnu nebo bar. Vyšší podlaží mají už pouze obytnou funkci. Nachází se zde různorodé byty o velikostech 2+KK až 5+KK. Součástí návrhu jsou také venkovní prostory bytů, které jsou významné pro krásné výhledy na nábřeží, řeku a přilehlý park. Každá bytová jednotka má lodžii, balkon nebo terasu. Home-office jednotky v 1. nadzemním podlaží mají soukromé předzahrádky ve vnitrobloku. Zvýhodněny jsou byty v nejvyšším podlaží, které mají soukromé terasy i na střeše. Ovšem vyhrazená část zelených střech je také přístupná pro všechny obyvatele bytového domu.
AUTOCENTRUM VW GROUP MIKULOV
Běhůnek, Ondřej ; Hudeček, Vladimír (oponent) ; Dýr, Petr (vedoucí práce) ; Kacálek, Petr (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je zpracování projektové dokumentace pro stavební povolení a pro provedení stavby Autocentra VW v Mikulově. Dokumentace navazuje na studii vypracovanou během letního semestru akademického roku 2019/2020, v rámci předmětu AG033. Cílem studie bylo vypracovat dispozici, funkční a architektonické řešení. Bakalářská práce rozpracovává tuto studii do podrobnosti dokumentace pro stavební povolení a provedení stavby. Místo stavby se nachází na Jižní Moravě, na severozápadním okraji města Mikulov v areálu bývalého JZD. Objekt je napojen na místní komunikaci ul. Jiráskova dvěma vjezdy, na které navazuje asfaltová komunikace kolem celého objektu. Kolem ní jsou rozmístěny parkovací plochy pro návštěvníky a zaměstnance, dále odstavné plochy pro servisovaná vozidla a pro vozidla určená k prodeji. Objekt je dělen do více funkčních celků, zejména prodej nových automobilů, s administrativním zázemím, prodej náhradních dílů s příručním skladem a autorizovaný servis, se zázemím pro zaměstnance a skladem náhradním dílů. Tyto celky se odráží v hmotě stavby, tvořené třemi kvádry, různě výškové uzpůsobenými dle požadavků na světlou výšku provozu. V prvním, jednopodlažním kvádru se nachází prodejní část, v prostředním, dvojpodlažním kvádru, skladování a prodej náhradních dílů v přízemí, administrativní část ve druhém podlaží. Ve třetím kvádru je servis a jeho zázemí. Části jsou vzájemně propojeny a tvoří tak jeden souvislý objekt. Stavba z architektonického hlediska vychází z okolní průmyslové zástavby a je opláštěna titanzinkovým předsazeným perforovaným pláštěm. Oslunění stavby je zajištěno rozsáhlými prosklenými stěnami po stranách stavby, v druhém podlaží okny. Dále je objekt osvětlen pomocí střešních světlíků. V interiéru prodejní a administrativní části je dominantou ocelové konzolové schodiště, propojující tyto dva celky. Stavba je navržena dle zásad pro bezbariérové užívání.
ResPublica/Civitas Socialis – Strachotín, l. p. 2017
Sysel, Tomáš ; Magnusek, Pavel (oponent) ; Nový, Vítězslav (vedoucí práce)
Na základě množství analýz, návštěv dané lokality i komunikace s vedením obce, vzešlo jako řešené téma rozvoj stávajícího sportoviště. Celé vytyčené území je až na fotbalové hřiště ve velice neudržovaném stavu. Nachází se zde dva menší ubytovací objekty, které jsou sezónně využívány zejména školami v přírodě a dalšími studenty, ale jejich stav je značně nevyhovující. K fotbalovému hřišti, které je jako jediné udržované náleží stávající zázemí fotbalistů – šatny s klubovnou. Jejich stav je také do jisté míry zhoršený. V platném územním plánu je celý navrhovaný areál na rozhraní dvou ploch, jedna je plocha sportu a individuální rekreace a druhá je plocha k prověření. Urbanisticky vychází návrh z umístění stávajícího fotbalového hřiště a zachování nebo zkvalitnění stávajících vazeb na okolí. Většina zpevněných ploch bude pochozích. Součástí návrhu rozvoje sportovních aktivit v obci bylo také cílem najít možné řešení pro parkování turistů, pro které v obci není volný prostor. Zvolená lokalita je výhodná v tom, že když zde vznikne odstavné parkoviště, tak vznikne v blízkosti hlavního vjezdu do obce při silnici II. tř. č. 420 vedoucí z Hustopečí skrz obec. Architektonicky, ale i koncepčně vychází stavby z ekonomických možností obce, z možností variability řešení a hlavně z možností etapizace výstavby. Výsledkem jsou dvě budovy. Jedna hlavní, nahrazuje zázemí fotbalistů, vytváří jim podmínky pro celoroční tréninky v nové tělocvičně, pro posilování ve fitness, zároveň je část budovy tribunou fotbalovému hřišti. Druhou budovou je ubytování, které nahrazuje stávající nevyhovující stavby. Architektonicky se jedná o hmoty, které jsou značně ovlivněny danými moduly. Konstrukčně je budova ubytování a zázemí sportovní haly navržena z typizovaných modulových systémů, z ocelových kontejnerů, které jsou vzájemně propojeny a vytváří tak neobvyklou podívanou. Prostor tělocvičny je vymezen železobetonovým montovaným skeletem. Obě budovy jsou opláštěny zlatým eloxovaným plechem, který je profilován obdobně jako jsou profilovány obvodové stěny kontejnerů. Současně bylo cílem vytvořit celoroční sportoviště, která jsou přístupná široké veřejnosti a mládeži.
Návrh odpočivného křesla
Hejrová, Lucie
Stanoveným cílem této diplomové práce je pochopení dané problematiky v okruhu sedacího nábytku, také tvorba vlastního návrhu a výroba funkčního modelu odpočivného křesla ve skutečném měřítku, které je určeno do domácnosti nikoli do veřejných prostorů, a tudíž na něj nemohou být kladeny nároky veřejného nábytku. Práce jako taková se pak skládá ze dvou samostatných částí, tou první je část teoretická a na ni navazující část praktická. V teoretické části je zapotřebí se seznámit s problematikou sedacího nábytku z pohledu historie, ergonomie a také výběru vhodných materiálů či bezpečnosti. V navazující praktické části, jde o zaměření se na postupný vývoj jak návrhu, tak následné realizaci modelu. Práce obsahuje prvotní inspiraci a rešerše, skici, počítačové 3D vizualizace a také technickou dokumentaci konečného návrhu výrobku s ověřením mechanických vlastností prototypu pomocí softwaru.
AUTOCENTRUM VW GROUP MIKULOV
Běhůnek, Ondřej ; Hudeček, Vladimír (oponent) ; Dýr, Petr (vedoucí práce) ; Kacálek, Petr (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je zpracování projektové dokumentace pro stavební povolení a pro provedení stavby Autocentra VW v Mikulově. Dokumentace navazuje na studii vypracovanou během letního semestru akademického roku 2019/2020, v rámci předmětu AG033. Cílem studie bylo vypracovat dispozici, funkční a architektonické řešení. Bakalářská práce rozpracovává tuto studii do podrobnosti dokumentace pro stavební povolení a provedení stavby. Místo stavby se nachází na Jižní Moravě, na severozápadním okraji města Mikulov v areálu bývalého JZD. Objekt je napojen na místní komunikaci ul. Jiráskova dvěma vjezdy, na které navazuje asfaltová komunikace kolem celého objektu. Kolem ní jsou rozmístěny parkovací plochy pro návštěvníky a zaměstnance, dále odstavné plochy pro servisovaná vozidla a pro vozidla určená k prodeji. Objekt je dělen do více funkčních celků, zejména prodej nových automobilů, s administrativním zázemím, prodej náhradních dílů s příručním skladem a autorizovaný servis, se zázemím pro zaměstnance a skladem náhradním dílů. Tyto celky se odráží v hmotě stavby, tvořené třemi kvádry, různě výškové uzpůsobenými dle požadavků na světlou výšku provozu. V prvním, jednopodlažním kvádru se nachází prodejní část, v prostředním, dvojpodlažním kvádru, skladování a prodej náhradních dílů v přízemí, administrativní část ve druhém podlaží. Ve třetím kvádru je servis a jeho zázemí. Části jsou vzájemně propojeny a tvoří tak jeden souvislý objekt. Stavba z architektonického hlediska vychází z okolní průmyslové zástavby a je opláštěna titanzinkovým předsazeným perforovaným pláštěm. Oslunění stavby je zajištěno rozsáhlými prosklenými stěnami po stranách stavby, v druhém podlaží okny. Dále je objekt osvětlen pomocí střešních světlíků. V interiéru prodejní a administrativní části je dominantou ocelové konzolové schodiště, propojující tyto dva celky. Stavba je navržena dle zásad pro bezbariérové užívání.
Nová Jižní čtvrť a její propojení s řekou Svratkou
Musilová, Michaela ; Hybská, Bohumila (oponent) ; Sedláček, Michal (vedoucí práce)
Architektonická studie se zabývá návrhem bytového domu nové jižní čtvrti v Brně – území jižně od současného hlavního nádraží. Obrovským potenciálem tohoto území je možnost bydlení přímo u řeky Svratky a zároveň nedaleko historického centra města. Takové místo v Brně jinde nenajdeme. Projekt navazuje na plánovanou výstavbu nového hlavního nádraží. S tím souvisí komplexně řešená dopravní infrastruktura. Nová čtvrť je napojena na brněnský bulvár a také plánovaný „highline“ park na historickém viaduktu. Doposud toto území nebylo zastavěno, i když se jedná o velice atraktivní část města. Hlavním důvodem je rozsáhlé záplavové území, které se zde nachází. Nyní město připravuje nový územní plán, kde jsou navržena mnohačetná protipovodňová opatření. V rámci diplomové práce je řešen jeden z obytných bloků čtvrti, který se nachází přímo na nábřeží řeky Svratky. Podrobněji je navržen objekt nárožního bytového domu. Ten je situován přímo u náměstí. Objekt má celkem 8 podlaží – 2 podzemní a 6 nadzemních. V podzemní části jsou umístěny garáže. V prvním nadzemním podlaží se nachází vstupní prostor pro obyvatele, technické zázemí a několik home-office jednotek. Část podlaží je pronajímatelná – nárožní prostor pro kavárnu nebo bar. Vyšší podlaží mají už pouze obytnou funkci. Nachází se zde různorodé byty o velikostech 2+KK až 5+KK. Součástí návrhu jsou také venkovní prostory bytů, které jsou významné pro krásné výhledy na nábřeží, řeku a přilehlý park. Každá bytová jednotka má lodžii, balkon nebo terasu. Home-office jednotky v 1. nadzemním podlaží mají soukromé předzahrádky ve vnitrobloku. Zvýhodněny jsou byty v nejvyšším podlaží, které mají soukromé terasy i na střeše. Ovšem vyhrazená část zelených střech je také přístupná pro všechny obyvatele bytového domu.
Gmont Cable Brno
Rampáčková, Monika ; Suchánek,, Petr (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce) ; Brzoň, Roman (vedoucí práce)
Náplňou bakalárskej práce bolo vypracovanie nadväzujúcich stupňov projektovej dokumentácie k štúdii novostavby objektu Gmont cable v Brne, ktorú som navrhla v predmete AG 032. Navrhovaný objekt sa nachádza v mestskej časti Brno - Černovice. V okolí sa nachádzajú rôzne typy služieb najmä priemyslové závody. Zástavba je prevažne jednopodlažná alebo dvojpodlažná. Novo vybudovaný závod firmy Gmont s.r.o. bude jednopodlažný, zameraný na výrobu káblov a montáž káblových zväzkov, káblov a vodičov. V objekte je administratívna časť, zabezpečujúca organizáciu spoločnosti. Hlavnou myšlienkou bolo objekt vhodne začleniť do okolitého prostredia použitím minimalistického štýlu. Kompozične sa hmota skladá z 3 objemov, ktoré dohromady tvoria výsledný tvar budovy a zároveň diagonálne nadväzujú na priľahlé komunikácie. Do stredu stavby je vložené átrium. Dôležitým prvkom, ktorý dal stavbe charakteristický výraz bolo použitie bez údržbovej fasády. Priame svetlo prichádzajúce do budovy je rozptýlené pomocou perforovaného plechu, čím vytvára zaujímavú hru svetla a tienu v interiéroch. V hlavnej výrobe je svetlo prinášané do objektu pomocou pilových svetlíkov, orientovaných na sever. Stavebne technická stránka je riešená montovaným železobetónovým prefabrikovaným konštrukčným skeletovým systémom a prevláda suchý proces výstavby.
ResPublica/Civitas Socialis – Strachotín, l. p. 2017
Sysel, Tomáš ; Magnusek, Pavel (oponent) ; Nový, Vítězslav (vedoucí práce)
Na základě množství analýz, návštěv dané lokality i komunikace s vedením obce, vzešlo jako řešené téma rozvoj stávajícího sportoviště. Celé vytyčené území je až na fotbalové hřiště ve velice neudržovaném stavu. Nachází se zde dva menší ubytovací objekty, které jsou sezónně využívány zejména školami v přírodě a dalšími studenty, ale jejich stav je značně nevyhovující. K fotbalovému hřišti, které je jako jediné udržované náleží stávající zázemí fotbalistů – šatny s klubovnou. Jejich stav je také do jisté míry zhoršený. V platném územním plánu je celý navrhovaný areál na rozhraní dvou ploch, jedna je plocha sportu a individuální rekreace a druhá je plocha k prověření. Urbanisticky vychází návrh z umístění stávajícího fotbalového hřiště a zachování nebo zkvalitnění stávajících vazeb na okolí. Většina zpevněných ploch bude pochozích. Součástí návrhu rozvoje sportovních aktivit v obci bylo také cílem najít možné řešení pro parkování turistů, pro které v obci není volný prostor. Zvolená lokalita je výhodná v tom, že když zde vznikne odstavné parkoviště, tak vznikne v blízkosti hlavního vjezdu do obce při silnici II. tř. č. 420 vedoucí z Hustopečí skrz obec. Architektonicky, ale i koncepčně vychází stavby z ekonomických možností obce, z možností variability řešení a hlavně z možností etapizace výstavby. Výsledkem jsou dvě budovy. Jedna hlavní, nahrazuje zázemí fotbalistů, vytváří jim podmínky pro celoroční tréninky v nové tělocvičně, pro posilování ve fitness, zároveň je část budovy tribunou fotbalovému hřišti. Druhou budovou je ubytování, které nahrazuje stávající nevyhovující stavby. Architektonicky se jedná o hmoty, které jsou značně ovlivněny danými moduly. Konstrukčně je budova ubytování a zázemí sportovní haly navržena z typizovaných modulových systémů, z ocelových kontejnerů, které jsou vzájemně propojeny a vytváří tak neobvyklou podívanou. Prostor tělocvičny je vymezen železobetonovým montovaným skeletem. Obě budovy jsou opláštěny zlatým eloxovaným plechem, který je profilován obdobně jako jsou profilovány obvodové stěny kontejnerů. Současně bylo cílem vytvořit celoroční sportoviště, která jsou přístupná široké veřejnosti a mládeži.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.